Reklama zewnętrzna (często określana jako outdoor lub OHH – ang. out of home – poza domem) występuje w przestrzeni miejskiej. Dociera do odbiorców wówczas, gdy znajdują się poza budynkiem. Wykorzystuje odpowiednie nośniki i środki promocji. Zazwyczaj ulokowana jest przy ruchliwych ciągach komunikacyjnych, w środkach komunikacji miejskiej oraz miejscach użyteczności publicznej. Jej zadaniem jest zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zareklamowanie produktu lub usługi na lokalnym rynku. Charakteryzuje się prostym, ale atrakcyjnym przekazem. Odpowiednio zaprojektowana kształtuje pożądane postawy konsumenckie. Występuje zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej.
Reklama zewnętrzna stanowi ważną część strategii marketingowej przedsiębiorstw z niemal każdej branży ze względu na powszechność oraz dużą siłę oddziaływania. Jest prosta i czytelna – dociera do szerokiego grona odbiorców. Charakteryzuje się ciekawą formą artystyczną. Jest innowacyjnym nośnikiem reklamy, który skutecznie wzbudza zainteresowanie potencjalnych klientów. Zachęca do skorzystania z oferty i buduje pozytywne skojarzenia z marką.