Kaseton z oświetleniem LED Yasumi
Czym jest kaseton reklamowy i jakie są rodzaje kasetonów reklamowych?
11 października 2022
Litery 3d – ich wykonanie, montaż, podświetlanie
11 października 2022
Pokaż wszystko

Czym jest reklama zewnętrzna i jakie są nośniki reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna (często określana jako outdoor lub OHH – ang. out of home – poza domem) występuje w przestrzeni miejskiej. Dociera do odbiorców wówczas, gdy znajdują się poza budynkiem. Wykorzystuje odpowiednie nośniki i środki promocji. Zazwyczaj ulokowana jest przy ruchliwych ciągach komunikacyjnych, w środkach komunikacji miejskiej oraz miejscach użyteczności publicznej. Jej zadaniem jest zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zareklamowanie produktu lub usługi na lokalnym rynku. Charakteryzuje się prostym, ale atrakcyjnym przekazem. Odpowiednio zaprojektowana kształtuje pożądane postawy konsumenckie. Występuje zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej.

Rodzaje nośników reklamy zewnętrznej

  • Reklama wielkoformatowa – zwykle spotykana na ścianach dużych budynków. Posiada powierzchnię użytkową co najmniej 100 metrów kwadratowych. Wykonana jest z przepuszczającej siatki winylowej lub pełnego winylu.
  • Billboard – to nic innego, jak tablica reklamowa umieszczana przy ruchliwych trasach, poza obszarem zabudowanym. Może być podświetlana, co dodatkowo wzmacnia jej przekaz.
  • Plakat – jednostronny druk reklamowo-informacyjny wieszany w miejscach publicznych, np. na słupach ogłoszeniowych lub w witrynach sklepowych. Wyróżnia się oryginalną szatą graficzną oraz bogatą paletą używanych kolorów.
  • Szyld – zazwyczaj jest oznaczeniem miejsca (nieruchomości lub siedziby firmy). Poza czysto informacyjną funkcją może także zawierać elementy o charakterze reklamowym.
  • Litery przestrzenne – wykonane ze styroduru, pleksi, PVC lub aluminium. Stanowią nowoczesną i funkcjonalną dekorację, która sprawdzi się do promowania marki, tworzenia oryginalnych elementów oznakowania informacyjnego oraz budowania wizerunku przyjaznego odbiorcom.

Zalety reklamy typu outdoor

Reklama zewnętrzna stanowi ważną część strategii marketingowej przedsiębiorstw z niemal każdej branży ze względu na powszechność oraz dużą siłę oddziaływania. Jest prosta i czytelna – dociera do szerokiego grona odbiorców. Charakteryzuje się ciekawą formą artystyczną. Jest innowacyjnym nośnikiem reklamy, który skutecznie wzbudza zainteresowanie potencjalnych klientów. Zachęca do skorzystania z oferty i buduje pozytywne skojarzenia z marką.