Czym jest kaseton reklamowy? To nic innego, jak jednostronna lub dwustronna tablica, która pełni funkcję promocyjną, informacyjną oraz wizerunkową. Występuje w wielu różnych kształtach. Najczęściej montowana jest na zewnątrz budynku lub prostopadle do ściany. Zwykle przyjmuje formę prostokąta o grubości kilkunastu centymetrów.
Rodzaje kasetonów reklamowych
- Jednostronne – płasko przytwierdzone do ściany lub drzwi; najczęściej występują w formie 2D.
- Dwustronne – montowane zarówno równolegle, jak i prostopadle do fasady budynku na specjalnych wysięgnikach, wieszakach lub haczykach.
- Wewnętrzne – wykonane z plexi, aluminium, drewna lub styropianu; montowane wewnątrz budynku w celach informacyjnych; zazwyczaj nie wykazują aż tak dużej odporności na czynniki zewnętrzne.
- Zewnętrzne – powstają z takich materiałów, jak: dibond, plexi, aluminium, winyl; wyposażone są w oświetlenie wewnętrzne; cechują się wysokim poziomem szczelności oraz odpornością na wiatr, wilgoć i pył; montowane są na zewnątrz budynku.
- Podświetlane – są widoczne nawet w nocy dzięki systemowi sztucznego podświetlania; przeznaczone są do montażu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku; przykuwają uwagę i zwiększają rozpoznawalność marki.
- Niepodświetlane – najtańszy i najpopularniejszy rodzaj kasetonów pozbawionych źródła światła; montowane są w miejscach, gdzie znajduje się stałe i regularne oświetlenie.
Czy kasetony to skuteczny sposób reklamy?
Zadaniem kasetonów reklamowych jest czytelne przekazanie informacji o siedzibie firmie, oferowanych produktach lub świadczonych usługach. Powinny przykuwać wzrok swoją wyrazistą formą – widoczną w nawet najtrudniejszych warunkach pogodowych. Niekiedy zawierają logo firmy lub chwytliwe hasło, zachęcając potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Podnoszą prestiż marki, zwiększając jej rozpoznawalność na lokalnych rynku. Zachwycają doskonałą trwałością oraz zachowują swoje właściwości na długi czas. A to wszystko dzięki sprawdzonym materiałom oraz solidnej konstrukcji.