Litery 3d – ich wykonanie, montaż, podświetlanie
11 października 2022
Neon do baru i sklepu – dowiedz się jak wyróżnić swoją firmę! 
9 stycznia 2023
Pokaż wszystko

Reklama świetlna LED – jakie są rodzaje reklam świetlnych i sposoby na ich skuteczność

Plexa cięta laserem

Branża reklamy nie pozostała obojętna na dynamicznie rozwijającą się technologię LED. Energooszczędne i efektowne oświetlenie jest chętnie wykorzystywane jako wizualny nośnik informacji oraz promocji. Przykuwa uwagę odbiorców, a przy tym wyróżnia się znakomitą trwałością i odpornością na czynniki zewnętrzne. W przeciwieństwie do standardowych żarówek stanowi mniejsze obciążenie dla środowiska. Co zrobić, aby kasetony i banery podświetlane nie ginęły wśród rozświetlonych miejskich ulic? Sprawdź!

Rodzaje reklam świetlnych

  • Kasetony – powstają z plexi, winylu lub dibondu i najczęściej montowane są na zewnątrz siedziby firmy, restauracji czy lokalu usługowego. Zwykle przyjmują formę prostokąta o grubości kilkunastu centymetrów.
  • Litery przestrzenne 3D – wykonane są ze styroduru, choć występują także w wersji z licem z plexi. Montowane są za pomocą specjalnego kleju lub poprzez zastosowanie dystansów, które dodatkowo podkreślają trójwymiarowość napisu.
  • Neony – dzięki odpowiedniej obróbce cieplnej rurek można stworzyć efektowne, zaokrąglone kształty. Pozwalają uzyskać stylowy design przy jednoczesnym niskim poborze energii. Występują w bogatej palecie odcieni.

Czy reklama świetlna LED jest skuteczna?

Formę kasetonów, liter 3D czy neonów należy dostosować do charakteru komunikatu – logo, prosty przekaz informacyjny lub chwytliwe hasło. Istotna jest także przestrzeń, w której ma oddziaływać reklama świetlna LED oraz potrzeby i preferencje potencjalnych odbiorców. Tylko starannie zaplanowana strategia marketingowa stanie się efektywnym sposobem promocji, przyciągającym nowych klientów.

Popularność reklamy świetnej bazującej na technologii LED wynika z jej uniwersalności. Pozostaje widoczna zarówno w słoneczny dzień, jak i pochmurną noc. Nie są jej straszne wiatr, zmiany temperatury, promienie słoneczne czy deszcz. Wyróżnia markę na tle konkurencji – jest fantastyczną inwestycją w wizerunek. Wpisuje się w miejski klimat, a przy tym zachwyca solidnym wykonaniem, szeroką gamą kolorów i kształtów oraz wytrzymałością na codzienną eksploatację. Odbiorcy reagują na świetlne bodźce, podążając za przekazem.